سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقش جنس ظروف غذا در سلامت
 

مافیایی در پشت نقاب ...

منبع پایگاه آقای روازاده: اینحا

نقدی بر نوشته های فردی به نام ... در دنیای مجازی اینترنت

یکی دو سالی است که سر و کله فردی به نام دکتر... در دنیای مجازی پیدا شده که خود را پزشک و محقق در حوزه ی طب سنتی معرفی کرده است، ایشان از طریق درج مطالب در وبلاگی تحت عنوان  طب لعنتی که اخیراً فیلتر شده است اقدام به انتقاد از اشخاص در مباحث مختلف در فضای پرخاشگرانه و با استفاده از الفاظ زشت و غیر مودبانه نموده است.

 

بر اساس مطالب مندرج در این وبلاگ، ایشان اعتقاد راسخ دارند که اکثر احادیث طبی جعلی هستند و از روی کتب طب یونانی جعل شده اند.

لازم به ذکر است، ظاهراً خارج از دنیای مجازی از ایشان هیچ جلسه سخنرانی، مناظره، مقاله علمی، نوشته و تالیفاتی ثبت نشده است و فقط از طریق دنیای مجازی ایشان به ارائه نقطه نظرات خود می پردازند و نظر خوانندگان و نظر دهندگان وبلاگشان را با نحوه نگارش کاملاً ماهرانه با متنی پرخاشگرانه و سراسر الفاظ زشت جلب می کند و خود را در موضوع مورد بحث خواه طب سنتی باشد، خواه حدیث شناسی و دیگر مباحث از جمله طب نوین، ادبیات، سینما، شیمی، منطق، فلسفه، تاریخ و ... یک صاحبنظر تمام عیار نشان می دهد و بسی جای تامل دارد که این متون نوشته یک نفر به نام "افشین احمدپور" می باشد و یا تیمی که مغرضانه و با هدفی شوم خود را پشت نقاب این شخصیت که ظاهراً دچار مشکلات روانی است، پنهان و به طرح مطالب در موضوعات مختلف و خراب کردن شخصیتهای علمی، فرهنگی و روحانی کشور عزیزمان می پردازند.

برای روشن شدن صحت این فرضیه در ادامه به بیان مطالب ذیل می پردازیم:

الف- برخی از اشخاص مورد انتقاد در این وبلاگ عبارتند از:

حکیم ابوعلی سینا، حکیم سید محمّد مؤمن تنکابنی، حکیم مهدی بن علی نقی شریف، آیت ا... جوادی آملی،آیت ا... حاج شیخ محمّد آل اسحاق، حسین خیراندیش، دکتر رضا منتظر، دکتر حسین روازاده، سید مهدی میرباقری، دکتر عزیزخانی، دکتر سید علی ابوالحبیب، دکتر غلامرضا کرد افشاری، دکتر سید سعید اسماعیلی، دکتر کامران باقری لنکرانی، سید ماشاء الله باطنی، حجت الاسلام سید محمود نبویان، مهدی نصیری، حسین قنبری قائم معروف به حاجی نباتی، جمشید خدادادی، مسعود ده نمکی، سید محمد موسوی، دکتر مهدی فهیمی و دکتر محمد دریایی

ب- سوالاتی در مورد شخصیت مجازی صاحب وبلاگ طب لعنتی:

1- چرا خارج از دنیای مجازی از ایشان هیچ جلسه سخنرانی، مناظره و هیچ بحث و تبادل نظری ثبت نشده است و فقط از طریق دنیای مجازی ایشان به ارائه نقطه نظرات خود می پردازند؟ لازم به ذکر است افرادی را که ایشان نقد کرده اند، به غیر از دنیای مجازی اینترنت دارای کتاب یا لوح فشرده سخنرانی، مقالات علمی و ... می باشند.

2- چرا فایل صوتی یا تصویری از ایشان در دنیای بزرگ اینترنت موجود نیست؟ برای اینکه مشخص شود واقعاً مطالب وبلاگ از بیانات ایشان می باشد، ما منتظر پخش فایل صوتی یا تصویری ایشان هستیم.

3- چرا علیرغم آنکه خود را آماده مناظره می داند ولی هوشمندانه از آن فرار می کند؟ متن ذیل نوشته ایشان در خصوص مناظره است که گواه این مدعی است، علی الیحال آقای دکتر روازاده و حتی شاگردانش آماده مناظره با ایشان بوده و بدین وسیله اعلام آمادگی می نمایند.

"دوستانی که به بنده ایمیل می زنند و حقیر را به مناظره دعوت می فرمایند توجه داشته باشند که بنده هرگز از هیچ مناظره ای روی گردان نخواهم بود حتی اگر طرف مقابل من زکریای رازی یا سید اسماعیل جرجانی باشد! حالا پروفسور!!خدادادی و حکیم دکتر روازاده و مابقی رفقا که جای خودشان را دارند! فقط در این میان مناظره باید در یک محیط آکادمیک برگزار شود و چند تن از متخصّصان امر نیز در رشته های مختلف حضور داشته باشند که صحّت و سقم ادعای طرفین را مورد ارزیابی قرار دهند.به عنوان مثال یک نفر از دانشگاه امام صادق علیه السلام که پزشک هم نیست برای بنده ایمیل فرستاده بود که بله! شما به دفتر بنده در دانشگاه بیایید تا بحثی داشته باشیم به صرف چایی! یا یک نفر دیگر به نام امید رجبی کبود چشمه ایمیل زده و بنده را به مناظره دعوت کرده و یک روزمه ی دو متری به آن سنجاق کرده و فرستاده که مثلا ً بنده با دیدن این رزومه ی دو متری ماست را در کیسه کنم. به خاطر ادخال سرور در قلب مؤمنین و مؤمنات چند نکته ای از رزومه ی ایشان را عینا ً نقل می کنم ..."

4-    چطور می شود فردی در علوم و مباحث مختلف استاد و متخصص تمام عیار باشد ولی فقط در دنیای مجازی به سخن پرانی و افاضه کلام می پردازد آن هم فقط در قالب نقد و نه بیان محتویات جدید با رویکرد حل مسئله و خلق خدا را از مجالس سخنرانی و یا تالیفات خود محروم کند؟ تیتر برخی از مطالبی که در وبلاگ ایشان درج شده در ادامه این متن آورده شده است. از موضوعات مورد نقد و مطالبی که ایشان در نقدهای خود به آنها پرداخته اند، می توان دریافت که این شخص روی بسیاری از علوم از جمله طب نوین، طب سنتی، حدیث شناسی، سینما، فقه، فلسفه، منطق، شیمی، ادبیات و تاریخ تسلط دارند!!!!

5-    این نوع برخورد و انتقادات ایشان به طب سنتی، حاکی از آن است که این فرد، عالمی بزرگ در این رشته شده و در نهایت آنرا چیزی پوچ دانسته و چون مسلط بر آن است، اینگونه می تواند انتقاد کند، پس در این صورت باید برای یادگرفتن و طی کردن این مسیر علمی حتماً اساتیدی داشته باشد، که بدین وسیله از ایشان خواسته می شود اسامی اساتید خود را اعلام نماید و اگر این چنین نیست و استادی ندارد، پس نسبت به این علم ناآگاه است و فکر می کند که صاحب نظراست لذا حق اظهار نظر ندارد.

6-    هرکس مطالب وبلاگ ایشان را مطالعه کرده باشد، قطعاً دریافته است که ایشان وقت زیادی را صرف بهنگام سازی وبلاگ و پاسخ دهی به بخش نظرات مطالب مندرج در وبلاگ می کند. سوال اینجاست که این پزشک که با حوصله هرچه تمام برای نوشتن مطالب وقت کافی می گذارد و حتی وقت
پیاده سازی فایلهای صوتی اشخاص طرف انتقاد خود را دارد تا مو را از ماست بیرون بکشد و اینگونه روی جزئیات کتب آنان دقت دارد که مطالب دو کتاب را باهم مقایسه و به نقد می کشد که فلانی از روی کتاب فلان شخص کپی برداری کرده است (با ذکر شماره صفحات)، پس کی به کار و زندگی خود می رسد و کی وقت تحقیق در علوم مختلفی که خود را صاحبنظر می پندارد و به نقد صاحبنظران آن رشته روی آورده است، می رسد؟ و چه وقت به کسب درآمد جهت امرار معاش خود و خانواده خود می پردازد؟ که البته در این شرایط یک احتمال قوی پیش می آید که دستمزدهای باد آورده از آن سوی آب را بگیر و به هر کس و هر چیز هر چه خواهی بگو!!!!

لذا با توجه به سوالات فوق الذکر همانگونه که در ابتدای این متن بیان شد، بسی جای تامل دارد که این متون نوشته یک نفر به نام "افشین احمدپور" باشد و قطعاً تیمی مغرضانه و با هدفی شوم خود را پشت نقاب این شخصیت که ظاهراً دچار مشکلات روانی است، پنهان و به طرح مطالب در موضوعات مختلف و خراب کردن شخصیتهای علمی، فرهنگی و روحانی کشور عزیزمان می پردازند.

ج- تیتر برخی از مطالب مندرج در وبلاگ ایشان عبارتند از:

1-    توقیفی بودن علوم و مهدی نصیری(قسمت هفتم نقدی بر نبویان)

2-    غرب ستیزی در لباس آل کاپون

3-    نقدی بر" پاسخی به مقاله ی نسبت بهبود حجاب ، سخت گیری و حکومت اسلامی در سایت الف"

4-    نقدی بر جناب جوادی آملی و کتاب مفاتیح الحیاة

5-    نقدی بر اسلامی کردن سیب زمینی(قسمت پنجم نقد نبویان)

6-    غرب ستیزی در لباس آل کاپون(قسمت ششم نقد نبویان)

7-    اقبال عوام به مدعیان طب سنتی!!

8-    روش های مدعیان طب سنتی برای فریب مخاطبان

9-    دروغ روازاده درباره ی طول عمر مردم قدیم

10-ده نمکی کیست؟(قسمت سوم)

11-سید محمد موسوی و علاج سرطان کبد!!!

12-اسلام ناز محمدی و ام اس(قسمت دوم درمان قطعی ام اس)

13-  روازاده و نعل آهن و حسوم(قسمت دو)


د- قسمتی از متن برخی از مطالب درج شده توسط ایشان:

با هدف آشنایی خوانندگان محترم که به صورت کامل متن های نوشه شده توسط ایشان را نخوانده اند، قسمتی از متن برخی از مطالب درج شده توسط ایشان در ذیل آورده شده است.

1) اظهار نظر عالمانه در حوزه ادبیات و منطق:

... قیاس بالا به دلیل داشتن شروط انتاج در شکل اول که موجبه بودن صغری و کلیت کبری است یک قیاس منتج می باشد اما اشکال در صغرای قیاس می باشد که کذب است چرا که اصولا ً مارگارین در هیچ کجای دنیا کره نامیده نمی شود بلکه نوعی ماده ی روغنی است که از گیاه به دست می آید و به علت پاره ای تشابهات با کره ، به عنوان جایگزین کره استفاده می شود.

در حقیقت کره ی گیاهی معادلی است که از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای واژه ی بیگانه ی «مارگارین» وضع شده است. مارگارین(margarine) که البته تلفظ صحیح آن در زبان انگلیسی «مارجِرین( /?m?rd??r?n/)» می باشد اصولا ً برگرفته از یک واژه ی فرانسوی است که ریشه در واژه ی یونانی«μαργαρ?της» دارد و این واژه نیز در یونانی به معنای «مروارید» است. بنابراین کره نامیدن این ماده ی گیاهی دست پخت بی نمک فرهنگستان زبان و ادب فارسی است و خارجکی های شوربخت اصولا ً در این باب نامی از کره به میان نیاورده اند. تا اینجا آشکار شد که سخنان جناب حکیم دکتر روازاده ، در باب واژه ی کره ی گیاهی فقط و فقط یک مغالطه ی لفظی است که از ناآگاهی ایشان در باب ریشه شناسی و معادل یابی لغت سرچشمه گرفته است. ضمنا ً محض اطلاع ایشان باید گفت که یکی از گیاهان مورد استفاده در تولید مارگارین گیاه «گلرنگ» با نام علمی ( Carthamus tinctorius) است.

" اول این آقایونی که می گن کره ی گیاهی فلان بیان ثابت کنن کدوم گیاهه! ما بگیم فاضلاب نیست!"

از نظر منطقی جمله ی بالا را به دو صورت می توان تحلیل کرد:

صورت نخست آن است که ما از جمله ی قصار ایشان یک قضیه ی «شرطی متصل» به شرح زیر تشکیل دهیم:

" هرگاه کره ی گیاهی(مارگارین) از گیاه تهیه نشود ، از چربی فاضلاب شهری تهیه می شود!"

از نظر منطقی ،  در قضیه ی  «شرطی متصل» ، مقدم مستلزم تالی است

***********************************************

2) اظهار نظر عالمانه در حوزه علم حدیث:

... دوست گرامی. در کتاب اصول کافی نیز احادیث مجعول وجود دارد. کتاب احادیث پزشکی جناب آقای ری شهری مالامال از احادیث مجعول و بی سند است و بنده در قسمت های بعدی نقد برای ادعای خود استدلالاتی مطرح خواهم کرد.

 

ادامه دارد:  بقیه قسمت دوم


[ سه شنبه 93/11/7 ] [ 11:49 عصر ] [ گروه نویسندگان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب